27.4.20

PSICO A CASA


 - Visualitzar el Powerpoint de Psicomotricitat on hi ha exercicis de correr , botar i arrossegar-se i altres propostes motrius: PSICO A CASA (Àrea de coneixement de si mateix i autonomia personal).
 - Realitzar de les propostes anteriors la que agradi a cada infant. (Àrea de coneixement de si mateix i autonomia personal).
 - Inventar amb els membres de la família alguns circuits per dins la casa, terrassa, jardí amb materials que tingueu per casa. (Àrea de coneixement de si mateix i autonomia personal). 
 - Representar damunt paper algun dels circuits realitzats (Àrea de comunicació i representació).
 - Elaboració d’una llista escrivint el material utilitzat per a realitzar el circuit (Àrea de comunicació i representació).
 - Fer un comptatge dels diferents materials que haguem utilitzat  (coixins, bitlles, cordes, cintes,... ) (Àrea de coneixement de l’entorn).

 I a més, cada  tutora vos enviarà setmanalment alguna petita activitat  i/o sorpresa mitjançant un vídeo o foto a Goole Photos, al nostre àlbum de grup

23.4.20

PLA DE FEINA ED. INFANTIL, SETMANA DE SANT JORDI

  • Setmana de Sant Jordi:

Aquí vos adjuntam el pla de feina que també l´heu rebut al gestib i que també vos hem posat a google photos:



     -  Visualitzar vídeo amb propostes artístiques relacionades
amb Sant Jordi:per fer per Sant Jordi (Àrea 3)

     - Realitzar de les anteriors propostes la que agradi a cada infant o que
senzillament es disposi del material a casa (Àrea 3)

    -  Escoltar el conte que ha preparat la mestra de música.
Sant Jordi a la cova del drac (Àrea 2 i 3)

    - Comentar amb les famílies el conte que han escoltat i xerrar dels
personatges que apareixen. (Àrea 1)

    -  Cantar la cançó Sant Jordi ja arriba, que adjuntam amb un video:
Cançoneta (Àrea 3).



 I a més, cada  tutora vos enviarà setmanalment alguna petita activitat  i/o sorpresa
mitjançant un vídeo o foto a Goole Photos, al nostre àlbum de grup ! 

HAPPY ST. GEORGE'S DAY



HAPPY ST. GEORGES DAY

https://www.youtube.com/watch?v=rirhxEVyEc0

22.4.20

PROPOSTES D'EDUCACIÓ INFANTIL PER AMBIENTS

Hola, famílies! 
Nins i nines de Rugby, com estau?? Jo vos enyor molt a tots i totes ! Mentre esperam per retrobar-nos, per a que ens tingueu presents, a mi i a totes les mestre d'altres ambients, vos posaré en aquesta entrada tot juntets, per a que ho pugueu tornar mirar i trobar amb facilitat les diferents propostes de cada mestra
diferents propostes de cada mestra:
AMBIENT D'ARTISTES  


AMBIENT DE FOSCOR   




AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC 




AMBIENT DE CONSTRUCCIONS    





AMBIENT DE PATI 




AMBIENT DE FILAR PRIM 



CONTE DE SANT JORDI I LA COVA DEL DRAC
Sant Jordi a la cova del drac – BIBLIOTECA PÚBLICA DE SORT
CANÇONETA



PROPOSTES DE SANT JORDI    Punts de llibre especial Sant Jordi - totnens



Al Google Photos, hem vist que de vegades no se pengen els vídeos, o desapareixen,...almanco aquí en tindreu el recull.

Una besada!

8.4.20

TANCAMENT SEGON TRIMESTRE EDUCACIÓ INFANTIL

Estimats nins i nines del CEIP Pere Rosselló i Oliver, la Jaia Corema ha quedat ja sense cames i, encara que siguem a casa, comencen las vacances de Pasqua.

Aquestes setmanes, que encara no sabem quantes seran, no ens toca estar junts aprenent des de l'escola, però sí, que gràcies a les vostres famílies, seguim en contacte mitjançant els mòbils, tablets i ordinadors.... Així que, siguin vacances o no, continuarem estant a l'aguait de com anau aprenent i creixent des de les vostres cases, amb tota la vostra immensa capacitat de fer, ser i sentir.
Encara que visquem dies tan excepcionals i estranys, sempre hi podrem trobar petits/grans gestos , fets culturals com fer panades i crespells, que, cadascú des del seu redolet, ens uniran com a comunitat.

Desitjam que passeu en família una Pasqua 2020 que ben segur serà inoblidable, però que noltros la farem especial i única.

Equip d'Educació Infantil

27.3.20

SUGGERIMENTS DE TREBALL 2n QUINZENA

Bon dia, famílies:

Desitjo que estigueu tots bé i que aquestes setmanes passin el més aviat possible per poder tornar a la nostra rutina. Recordau que sí voleu comunicar-me qualsevol inquietud, dubte o suggeriment o podeu fer a través del Gestib, vos contestaré encantada. 
Tot seguit vos deix una sèrie de propostes que podeu anar fent amb els infants.
Ànims i endavant!
Fins aviat!
. Fer circuits pel passadís de casa ( arrossegar-se, botar obstacles..
.Col.laborar en tasques de la casa ( estendre, llevar i posar la taula)
. Contar l'argument principal d' una pel.lícula que hagin vist i fer- ne el dibuix..
. Fer alguna manualitat amb material reciclat que tenguin a casa( pinces, tubs de cartró, botelles de plàstic)
. Aprendre de memòria alguna poesía curteta o cançó i recitar-la
. Classificar diferents objectes segons tamany, forma, color, pes aproximat...
. Quantificar col.leccions ( comptatge d' elements con: contes, pintures, pinces)
. Dibuixar " petits plànols" que ens duguin d' una banda a l' altra de la casa,( del menjador a la cuina)
. Fer llistes amb els noms dels amics i amigues de l' escola, dels contes que r' agraden més, de les joguines que no hi jugues...
. Agafar un conte d' aquests que t' agraden tant i conteu als pares, germans, o als superherois o a les pepes que tenguis a casa.
. Inventar problemes matemàtics senzills, escriure i/o dibuixar- lo, tant el procés, com el resultat..
. Fer un diari: escriu i dibuixa un moment del dia.
. Obsevació diària del temps que fa ( pluja, sol, niguls) , escriure i Fer el dibuix.
. Orientar- se en el calendari i provar d' escriure la data.
. Tenir cura d' alguna planta de la casa i si és possible, sembrar- me alguna
Ànims i endavant!

25.3.20

PROPOSTES D'ANGLÈS

Famílies:
Aqui teniu alguns enllaços que n'Àntonia, mestra d'anglès vos fa arribar:

GOOD MORNING

WEATHER

DAYS OF THE WEEK

ROUTINES

HOW ARE YOU

BODY PARTS

BRAIN BREAKS

Comandament a distància d'un televisor

Na Roseta va anar de visita a ca na Marina, com cada setmana va trobar una cosa que li agradava per a dur a l'escola.  I sí, a nosaltres també ens va agradar

Tal vegada pensau: i que estaven fent?
Vos ho explic, es varen ajuntar com volien per parells o grups de tres o quatre, després d'entrada havien de pensar un programa de la televisor que els hi agradava. D'aquí sorgiren molts de: superherois, Frouzen, patrulla canina,..., 
Amb el comandament, triàvem un canal mentrestant uns sortien pel nostre televisor imaginari, la resta miràvem la televisió.
Després passàrem a qualque programa on el lleguatge verbal hi fos més present i poguérem gaudir uns informatius del temps molt complets.
Així també s'ha de dir, alguns amb més vergonya que els altres i fins hi tot qualcú que no va voler participar en el joc.
Tots, tant espectadors com actors passàrem una estova ben divertida.

TERCERA CAMA DE LA JAIA COREMA

No ho pareix però els dies passen i les setmanes també.
Aquí vos deixo un parell de fotografies de la tercera setmana de la Jaia Corema.

17.3.20

70 IDEES PER JUGAR AMB INFANTS DINS CASA


CONSELLS PER SUPERAR EL CONFINAMENT A CASA



SUGGERIMENTS DE TREBALL


PLA D'ATENCIÓ EDUCATIVA 5 ANYS

La distribució de temps en aquesta edat és flexible, ja que per a les famílies, que també estan ocupades a casa o en alguns casos fan feina fora, no tothom podria complir els terminis. Per tant no en marcarem. Farem un seguit de propostes per a que vagin fent a mesura que puguin.
Aquestes propostes serviran per anar treballant alguns aspectes curriculars, en la mesura del possible convé que siguin supervisades per un adult.
Recomanacions:
- Identitat i autonomia personal:
Continuar anant al bany tots sols i fer-se nets.
Rentar-se bé les mans.
Vestir-se I desvestir-se.
Col·laborar en tasques domèstiques: parar taula, neteja de joguines, ...
Dibuixar la nostra habitació, la família, els personatges d'una pel·lícula que haguem vist aquest dies, amb diferents materials com: aquarel·la, tempera, ceres, retoladors,...
Activitats de moviment. escoltar música i ballar,fer cucaveles, fer-nos pessigolles, botat,i tot el moviment que se'ns ocorri.
- Comunicació i representació:
Dibuixar la nostra habitació, la família, els personatges d'una pel·lícula que haguem vist aquest dies, amb diferents materials com: aquarel·la, tempera, ceres, retoladors,...
Modelar amb plastilina, pasta de sal,...
Practicar diferents traços: vertical, horitzontal, ondulat, oblic, espirals,...
Mandales per acolorir.
Exercicis de numeració (comptar elements i posar la grafia corresponent, dibuixar tants d'elements com indica el número),...
Cercar formes geomètriques (planes o amb volum) per la casa.
Inventar històries i fer-ne un dibuix.
Escriure: llistes d'ingredients per fer una coca, un diari on posem una frase d'allò que més ens ha agradat del dia, amagar missatges per la casa, noms dels amics, escriure paraules dolces a cosins o amics que ara no pot veure,...
Retallar.
Jocs de taula: Uno, Parxís, 0ca, Domino, Pictionari, Puzzles, ...
Seriacions de 3 o 4 elements (per exemple: animal, vehicle, peça construcció).
- Medi físic i social:
Contar contes (de memòria), llegir contes (que vegin com els llegiu).
Dibuixar la nostra habitació, la família, els personatges d'una pel·lícula que haguem vist aquest dies, amb diferents materials com: aquarel·la, tempera, ceres, retoladors,...
Escriure: llistes d'ingredients per fer una coca, un diari on posem una frase d'allò que més ens ha agradat del dia, amagar missatges per la casa, noms dels amics, escriure paraules dolces a cosins o amics que ara no pot veure,...

6.3.20

Jaia Corema Fang

Aquesta segona setmana la Jaia Corema ens ha tornat dur un present. En Mateu i en Jan foren els encarregats de llevar-li la cama.


4.3.20

Excursió

El proper divendres 13 de marc, anam de sortida al Circ Viver. L'autocar ens recollirà ( a les 9'00h) i ens deixarà (a les 13'50h) al carrer Ermità Mir. Recordeu dur roba còmoda i motxilla amb berenar i aigua.
Gràcies

28.2.20

JAIA COREMA, GUIXOS

Després de carnaval arriba la JAIA COREMA.
En Manuel i en Talos foren els encarregats de llevar-li la primera cama.
La Jaia ens obsequià amb una capsa de guixos gruixuts.
Dijous al pati tots en gaudirem dibuixant.
ENLLAÇ JAIA COREMA GUIXOS